Mezoterapia skóry głowy – lekarstwo na łysienie!

6819826376_c9cd8ae501_b

3 lutego 2015 • Wszystkie • Wyświetleń: 2613

Kolejnym elementem naszego wizerunku, który jak lustro odbija nasz styl życia są włosy. Kto nie marzy o pięknych, lśniących i zdrowych włosach, które mienią się w blasku słońca. Jednak niestety większość z nas zmaga się z problemem wypadania włosów, a spory odsetek ludzi nie zdaje sobie sprawy, iż może to nie być zwykłe wypadanie włosów, a łysienie.

Pod pojęciem łysienia kryje się proces chorobowy, polegający na postępującym zanikaniu wytwarzania włosa w mieszku włosowym. Objaw dotyczy włosów na głowie, jednak w największym stopniu podatne na wypadanie są włosy na czole i szczycie głowy.
Wyróżniamy ponad 10 rodzajów łysienia, jednak są takie, które dotykają najczęściej. Zalicza się do nich łysienie androgenowe i plackowate.

Łysienie androgenowe jest jedną z najczęściej występującej formy łysienia wśród ludzi. Podłożem tej choroby w większości są uwarunkowania genetyczne. Pierwsze objawy łysienia androgenowego ujawniają się w wieku nastoletnim. Pierwszym symptomem choroby jest cofniecie się linii włosów na czole i skroniach chorego. W znacznej mierze problem ten dotyka mężczyzn, jednak u kobiet również można zdiagnozować tej rodzaj łysienia
Łysienie plackowate charakteryzuje się występowaniem przejściowych lub trwałych ognisk wyłysienia, wokół których nie występują zmiany zapalne. Uznaje się, że łysienie plackowate wynika z zaburzenia autoimmunologicznego.

Przyczyny łysienia
Łysienie może stanowić samodzielny zespół chorobowy, jednak może być objawem innych dolegliwości bądź reakcją na przyjmowane w danej chwili lekarstwa. W przypadku mężczyzn w dużej mierze za łysienie odpowiadają geny odziedziczone po ojcu. Proces łysienia uwarunkowanego genetycznie rozpoczyna się od okolic skroniowo-czołowych, gdzie tworzą się zakola. W ciężkich przypadkach rozpoczyna się już w wieku kilkunastu lat i gwałtownie postępuje.
Do łysienia przyczynia się również sam człowiek w momencie, gdy zaczyna zaniedbywać swoje włosy i skórę głowy, zmienia nawyki żywieniowe na gorsze i zbyt często stosuje zabiegi kosmetyczne.

Jak można zapobiec rozwojowi łysienia?
Każde leczenie winno odbywać się pod kontrolą lekarza dermatologa. Działanie na tzw. ‘własną rękę’ przy tego typu chorobie jest niewskazane. Przy niskim stopniu łysienia lekarz może zlecić stosowanie preparatów zawierających amineksil i minoksidil, które wpływają na porost włosów. Przy stosowaniu specyfików dwa razy dziennie, pierwsze efekty można dostrzec już po 2-4 miesiącach. Aby zaczerpnąć fachowej porady należy wybrać się do lekarza specjalisty, który określi przyczynę i rodzaj łysienia.
W dobie szybkiego rozwoju medycyny estetycznej, w walce z łysieniem, można pokusić się także o zabieg mezoterapii skóry głowy.

Mezoterapia skóry głowy
Mezoterapia skóry głowy to zabieg niechirurgiczny, podczas którego pod głęboką warstwę skóry wprowadzana jest specjalna substancja czynna, która pobudza mikrokrążenie skóry głowy i stymuluje porost włosa. Skład dostarczanych substancji, zależy od potrzeb pacjenta oraz rodzaju zabiegu.
Podczas pierwszej wizyty, zostaje ustalony indywidualny plan leczenia. Zabiegi mezoterapii przeprowadzany jest w seriach. Częstotliwość i ich liczba zależą od indywidualnych potrzeb pacjenta oraz stopnia powikłań chorobowych. Zazwyczaj są to dwie fazy. Pierwsza faza polega na zintensyfikowana i ma na celu wyleczenie stanów chorobowych, przywrócenie prawidłowego funkcjonowania skóry głowy oraz regenerację włosa. Druga faza służy podtrzymaniu efektu, wtedy wykonywany jest zabieg raz na miesiąc przez ok. pół roku.

Sam zabieg nie jest bolesny, a tuż przed jego wykonaniem na miejsce, gdzie wstrzykiwana będzie substancja, lekarz aplikuje maść znieczulającą. Po zabiegu mezoterapii widoczne jest lekkie zaczerwienienie skóry oraz niewielki obrzęk. Po kilku dniach, wszelkie objawy ustępują.

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu mezoterapii skóry głowy
• Ciąża i okres połogu
• Alergia na substancje stosowane podczas zabiegu
• Cukrzyca
• Nowotwory
• Zażywanie leków rozrzedzających krew

2 Responses to Mezoterapia skóry głowy – lekarstwo na łysienie!

1. Leszek pisze:

Będzie trzeba się umówić na wizytę, bo zaczyna się robić placek na głowie…

2. Arky pisze:

Leszek to na placka na głowie mezoterapia będzie najlepsza :) wiem, bo sam jestem po. A próbowałem różnych rzeczy typu szampony, odzywki, ale to nic nie daje. Zabieg to zabieg,a efekt zadowalający :)