Dieta dobra dla skóry

dieta-na-cere

11 marca 2014 • Porady ogólne, Wszystkie • Wyświetleń: 1428

Powszechne jest stwierdzenie „pokaż mi jak mieszkasz, a powiem Ci kim jesteś”. Warto moim zdaniem pokusić się o lekką jego modyfikację – „pokaż mi co jadasz, a powiem Ci kim jesteś”. To bowiem dieta ma ogromny wpływ na wygląd naszej skóry.

Świat pędzi do przodu nie oglądając się za siebie. Mało kto z nas ma czas na to, aby bardzo dokładnie myśleć nad codzienną dietą. Często ciężko jest nam zaplanować dokładnie posiłki na nadchodzący dzień – a co dopiero wdrażać w życie długoterminowy plan żywienia. Warto jednak mieć pojęcie o tym co wolno nam jeść w dużych ilościach, a czego lepiej unikać – zważając przede wszystkim na jakość naszej skóry.

A więc do rzeczy…

Spożywaj – Woda mineralna – dla wielu zwykła woda, często niedoceniana, a jednak niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Doskonale nawilża skórę. Przeciętnie człowiek powinien jej pić nie mniej niż 1,5 litra. Należy jednak pamiętać, że woda znajduje się również w pokarmach (ok. 20%). Z ciekawostek warto zaznaczyć, że nie powinno się przyjmować dużej ilości płynów bezpośrednio po spożytym posiłku – chodzi o to, aby zbytnio nie rozwodnić płynów żołądkowych odpowiedzialnych za trawienie (i tym samym nie zmniejszać efektywności trawienia).

Odstaw – Kawa oraz czarna herbata – napoje te nie mają dobrego wpływu na Twoją skórę. Kawa bowiem sprawia, że nasza skóra jest bardziej szara. Lepiej te trunki zastąpić więc bardziej przychylnym skórze – np. mięcie, czy zielonej herbacie (mającej dobry wpływ na naszą sylwetkę).

Spożywaj – Witamina A i E –duża ilość witaminy A dba o to, aby Twoja skóra nigdy nie stałą się suchą (dodatkowo dobra na oczy). Duża ilość witaminy A to produkty takie jak jajka, pomidory, mleko, niektóre tłuste ryby, ser, marchew. Natomiast witamina E chroni skórę przed wolnymi rodnikami, zanieczyszczeniami środowiska czy nadmiernym nasłonecznieniem. Dużą ilość tej witaminy znajdziemy w szpinaku, awokado, migdałach, jajkach, marchwi.

Odstaw Używki jak papierosy czy alkohol – mają negatywy wpływ na skórę niszcząc ją i dodając Ci lat. Bezwzględnie należy z nich zrezygnować i nie zastępować ich niczym innym.

Spożywaj – Pomidory – zwłaszcza latem są nie tylko smaczne, ale również zdrowe. Zawierają w sobie magiczną substancję zwaną likopenem – to silny przeciwutleniacz. Dodatkowo pomaga on chronić Twoją skórę przed promieniowaniem UV.

Odstaw Orzechy w dużej ilości – wszystko z umiarem. Wielu osobom orzechy w większych ilościach szkodzą jeśli chodzi o jakoś skóry – powodują wypryski i rozszerzone pory. Jeśli możesz to zrezygnuj z nich na rzecz słonecznika czy marchewki, które chrupią podobnie.

Spożywaj – Witamina C –jeśli chodzi o jej działanie na skórę to na największą uwagę zasługuje kolagen, który dzięki tej witaminie jest produkowany. Gdzie szukać witaminy C? Już tylko 2 łyżki natki pietruszki wystarczają, aby zapewnić 100% zapotrzebowania naszego organizmu na tę witaminę.

Temat odżywiania jest jak rzeka – długi i szeroki. Powyżej wymieniliśmy kilka ważnych składników, które należy brać pod uwagę przy ustalaniu swojej diety. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to śmiało piszcie w komentarzach!

Tagi:, ,

Komentarze są zamknięte!